O krok napřed
Aby to tak zůstalo, neustále pracujeme na novém a dalším vývoji řešení pro čištění. Protože inovace jsou naší vášní. Inovativní je to, co prospívá lidem. Dělá jejich život jednodušší, efektivnější a krásnější. Všude na světě. To je náš nárok a naše povinnost – již od založení společnosti v roce 1935.
I náš zakladatel Alfred Kärcher sledoval cíl, vždy hledat nová řešení pro každou výzvu. Tohoto inovativního ducha jsme si udrželi dodnes. Každý den na tom pracuje více než 1 000 zaměstnanců ve výzkumu a vývoji po celém světě. Protože inovace neponecháváme náhodě. Čísla mluví sama za sebe: 632 aktivních patentů a 110 nových produktů - jen v roce 2018 - 90 procent prodaných spotřebičů je mladších než 5 let.
Od horkovzdušné pistole po síťově propojené čištění
Dvě hlavy. Dvě srdce. Jeden podnik. Alfred Kärcher, inovativní puntičkář. Irene Kärcher, energická podnikatelka. Oba poháněni odvahou otevírat nové obzory. Položili tak základní kámen našeho úspěchu. Dnes jsme lídrem na světovém trhu čisticí techniky.
1935 – Založení podniku
Po jedenácti letech ve společnosti svého otce založil Alfred Kärcher v roce 1935 ve Stuttgartu-Bad Cannstattu vlastní podnik: komanditní společnost Alfred Kärcher vyvinula nové typy horkovzdušných dmychadel pro zahřívání leteckých motorů. Návrhář na sebe dříve upozornil úspornými a bezpečnými průmyslovými kamny.
1939 až 1945 – Velká poptávka po technologii vytápění
Rostoucí letecký průmysl má stále větší poptávku po inovativní technologii topení od společnosti Kärcher. 1. června 1939 se Alfred Kärcher se 120 zaměstnanci stěhuje do nového závodu ve Winnendenu. Na začátku války byla společnost začleněna do zbrojního průmyslu a mimo jiné vyrábí pro Luftwaffe ohřívače do kabin a zařízení pro odmrazování křídel a ocasních jednotek pro letectvo. Ve Winnendenu vznikají také trysky do rozprašovačů pro motory Mercedes-Benz a mobilní ohřívače pro zahřívání malých motorů.
1945 - 1948 - Nový začátek se 40 zaměstnanci
Po válce byla společnost na krátkou dobu uvedena do svěřenské správy. Alfred Kärcher si pohrával s myšlenkou společnost prodat, ale poté se 40 zaměstnanci začal vyrábět zboží pro naléhavé potřeby poválečných let: zpočátku se pro potřebné obyvatelstvo vyráběla kamna a ruční vozíky. Později při rekonstrukci zničených měst vytápěné betonové bednění a ohřívače čerstvého vzduchu pro sušení budov, které se také používaly k vytápění hal, stanů a stájí. Počet zaměstnanců do roku 1948 opět vzrostl na 141.
1950 – Nástup čisticí techniky
Průlom do čisticí techniky se Alfredu Kärcherovi podařil v roce 1950 vývojem prvního evropského vysokotlakého čističe s horkou vodou (parní čistič „DS 350“). Konstrukce pro ohřev vody se ukazuje jako průkopnická a dodnes je základem všech hořáků. Čistič pokládá základní kámen pro budoucnost podniku.
1959 – Pod vedením Irene Kärcher
Po smrti Alfreda Kärchera přebírá podnik jeho žena Irene. S předvídavostí orientuje společnost na základní potřeby „čištění“. Za vedení společnosti je oceněna Spolkovým křížem za zásluhy. „Handelsblatt“ posmrtně uvádí Irene Kärcher jako první ženu do své „Síně slávy“.
1962 – Založení první zahraniční společnosti
Již ve 30. letech 20. století byly výrobky Kärcher žádané i za hranicemi státu. Vývoz zpočátku probíhá centrálně přes Winnenden. Založení první zahraniční společnosti ve Francii v roce 1962 znamenalo počátek internacionalizace. Následují závody v Rakousku a ve Švýcarsku.
1974 – Orientace na vysokotlakou technologii
Začátek sedmdesátých let je pro společnost Kärcher obdobím změn. Končí například éra parního generátoru - dříve důležitý prodejní faktor. V roce 1974 se vedení společnosti rozhodlo podniknout odvážný krok – zaměřit se na vysokotlakou technologii pro profesionální uživatele a žádné další produktové skupiny již nenabízet. Během této fáze se také změnila barva spotřebičů z modré na dnešní světově proslulou žlutou.
1975 – Růst prostřednictvím prodejních společností
1975 se otevírá první výrobní závod mimo Německo - v Brazílii. O deset let později již bylo založeno 16 prodejních společností, mimo jiné v Severní Americe, Africe a Austrálii.
1980 – Čištění sochy Krista
Vyčištěním sochy Krista v Rio de Janeiro zahájila společnost Kärcher v roce 1980 kulturní sponzorství. Od té doby bylo po celém světě vyčištěno více než 140 kulturních památek. Ve stejném roce se uskuteční změna strategie na základní potřeby čištění. Produktové těžiště bude přizpůsobeno nové agendě a nejprve přeneseno do aplikačních oblastí dopravy a budov.
1984 – Počátek obchodu pro koncové zákazníky
V roce 1984 představila společnost Kärcher první přenosný vysokotlaký čistič na světě pro domácnosti. Motto „Čistěte vysokým tlakem - jako profesionálové“ získalo v prvním roce více než 5 000 kupujících. S celkovým počtem více než 300 000 prodaných kusů představuje inovativní model „HD 555“ základní kámen obchodu pro koncové zákazníky. Produkt značky Kärcher se poprvé objevil v hobby marketech.
1986 – Uvedení prvního podlahového mycího stroje na trh
Uvedením podlahového mycího stroje BR 450 na trh v roce 1986 nastavuje společnost Kärcher standardy v profesionální oblasti: má inovativní technologii válcových kartáčů, která se dnes používá u více než 50 procent všech strojů na světovém trhu. Díky vlastnímu vývoji podlahových mycích strojů byl vytvořen základ pro jednu z nejdůležitějších obchodních oblastí dneška.
1988 – Poprvé na všech kontinentech
Díky nově založené zahraniční společnosti v Japonsku je společnost Kärcher poprvé v roce 1988 zastoupena na všech pěti kontinentech.
1997 – Cena Deutscher Marketing Preis
V roce 1997 získává společnost Kärcher poprvé cenu Deutscher Marketing Preis – jako ocenění za vynikající výkony v marketinku, které podstatně přispěly k úspěchu podniku.
1998 – Akce čištění Svatopetrského náměstí
Práce na 284 travertinových sloupech a 88 pilastrech kolonád na náměstí svatého Petra v Římě v rámci kulturního sponzorství trvají devět měsíců. S celkovou plochou 25 000 metrů čtverečních se jednalo o dosud nejrozsáhlejší čištění budovy. Výkon byl zapsán do Guinessovy knihy rekordů.
2004 – První převzetí konkurence
V Severní Americe se společnosti Kärcher převzetím dvou konkurentů podařilo stát lídrem na trhu v oblasti vysokotlakého čištění a čištění textilních podlahových krytin. Od roku 2011 další akvizice primárně slouží k získání odborných znalostí pro firmu, například v oblasti komunálních požadavků na čištění nebo průmyslového čištění.
2005 – Založení společnosti Kärcher Futuretech
Již v 70. letech bylo vytvořeno samostatné oddělení pro obchodní oblast speciálních zákazníků - vojenský trh a oblast civilní obrany a zvládání katastrof. Díky neustálému růstu oddělení v rámci společnosti byla v roce 2005 založena nezávislá dceřiná společnost Kärcher Futuretech, která je i nadále v úzkém spojení se společností Kärcher.
2007 – Vstup do obchodní oblasti vybavení pro zahradu
V obchodní oblasti potřeb pro zahradu stojí v popředí téma čerpání vody. Společnost Kärcher vstoupila na tento trh v roce 2007 s 22 modely čerpadel pro privátní domácnosti. Kromě čerpadel nyní sortiment zahrnuje také hadice, pistole, postřikovače a automatické zavlažovací systémy.
2007 – Synonymum pro vysokotlaké čištění
Francouzský slovník „Le Petit Robert“ uvádí rodový pojem „le karcher“ jako synonymum pro vysokotlaký čistič. V německém slovníku „Duden“ byl pojem „kärchern“ později zaveden jako synonymum pro čištění vysokým tlakem.
2008 – Uvedení prvního vysavače na okna na trh
Uvedením prvního okenního vysavače WV 50 zaplňuje společnost Kärcher mezeru na trhu a úspěšně zavádí řešení pro čištění oken. K dnešnímu dni má vysavač na okna již více než 21 milionů spokojených zákazníků.
2011 – Ekologická ofenzíva
V roce 2011 přichází na trh první modelová řada efektivně využívající zdroje. Spotřebiče potřebují méně energie a vody, jsou vyrobeny z recyklovaného materiálu a jsou nejméně z 90 procent znovu použitelné.
2011 – Spolupráce s SOS dětskými vesničkami
Od roku 2011 podporuje společnost Kärcher SOS dětské vesničky finančně, vlastní technologií a odborností. Jako partner pro spolupráci pomáháme nabídnout šťastný domov dětem a mladým lidem v nouzi po celém světě.
2011 – Rozšíření portfolia čištění
V roce 2011 byla v Kazachstánu založena 50. prodejní společnost. Ve stejném roce přebírá Kärcher společnosti Belos (komunální technika), Ringler (průmyslové vysavače) a WOMA (vysokotlaká technika). Vysoce specializovaná čisticí řešení těchto společností doplňují portfolio pro zákazníky z komunálního, průmyslového a stavebního sektoru.
2013 – Ze žluté se stává antracitová
A znovu změna barvy: od roku 2013 již nejsou zařízení pro profesionální použití žlutá, ale antracitová. To usnadňuje jejich rozlišení od produktů pro soukromé uživatele, které zůstávají nadále žluté. Antracitová také nenápadně zapadá do okolního prostředí a je méně citlivá na nečistoty.
2015 – Nová prezentace značky a 500. Kärcher Center
V roce 2015 společnost Kärcher vyvinula nový korporátní design. Prezentace značky je energická, osvěžující a přímočará, logo má moderní písmo a je lépe čitelné, zejména na obrazovkách. Ve stejném roce otevřelo své brány 500. Kärcher Center ve vietnamském Saigonu.
2016 – Propojené čištění
Síťově propojené čištění (Connected Cleaning) navzájem spojuje systémy správy flotily strojů Kärcher Fleet a Kärcher Manage. Propojené jedním softwarem vytvářejí tyto moduly efektivní synergie: ruční čištění a stroje, místa nasazení, plánování nasazení, reporting a služby - lze tak řídit celou infrastrukturu čisticí flotily.
2018 – Druhá cena Marketing Preis
V roce 2018 bylo společnosti Kärcher podruhé propůjčeno ocenění Deutscher Marketing Preis - poprvé v historii této ceny. Byla tak oceněna úspěšná práce značky za posledních 10 let. Pro udělení ceny je rozhodující integrovaný marketingový koncept a použití vhodných marketingových nástrojů a technik.
2018 – Nejvyšší obrat v historii
V roce 2018 dosáhla společnost Alfred Kärcher SE & Co. KG s 2,525 miliardami EUR nejvyššího obratu v historii společnosti. Poprvé zaměstnává více než 13 000 pracovníků ve 120 společnostech a 70 zemích. Komplexní dodávky zákazníkům na celém světě zajišťuje více než 50 000 servisních středisek.